HAARLEM - Overheidszaken regelen moet steeds vaker via het internet. Maar hoe doe je dit eigenlijk? De Belastingdienst, gemeente en andere overheidsinstanties schakelen steeds meer over naar digitaal. Wil je ook je overheidszaken via de computer regelen? In de Bibliotheek Haarlem Oost (Leonard Springerlaan 5) kun je een gratis cursus doen om hier behendig in te worden. De cursus is op maandag 29 april en 6, 13 en 20 mei, van 10:00 tot 12:00 uur. De cursus is alleen voor inwoners van de gemeenten Haarlem en Zandvoort. Het is noodzakelijk om je van tevoren aan te melden. Aanmelden kan aan de balie van de Bibliotheek of via www.bibliotheekzuidkennemerland.nl/digisterker.
Wat leer je tijdens de cursus?
• Gebruiken van je DigiD
• Iets aanvragen zoals een toeslag of een nieuw paspoort
• Werken met MijnOverheid en de Berichtenbox
Cursusmateriaal
De cursus bestaat uit 4 dagdelen van 2 uur, die wekelijks in de Bibliotheek plaatsvinden. De lessen worden gegeven in kleine groepjes. Je krijgt tijdens de cursus een gratis werkboek waarin je oefenmateriaal en tips vindt. Zo kun je thuis alles nog eens op je gemak lezen. Tijdens de cursus maak je gebruik van de laptops van de Bibliotheek en wordt je privacy gewaarborgd. De cursus wordt gegeven door gecertificeerde docenten van de Stichting Digisterker.
Voor deze cursus zijn basisvaardigheden op een computer nodig. Ben je nog niet bekend met de computer en het internet, dan kun je ook eerst de gratis cursus Klik & Tik volgen. Meer weten over Klik & Tik? Vraag ernaar bij de balie van de Bibliotheek of kijk op onze website bij www.bibliotheekzuidkennemerland.nl/activiteiten/klik-tik.html.
Maandag 29 april en 6, 13 en 20 mei | 10:00 uur – 12:00 uur | Gratis
de Bibliotheek Haarlem Oost, Leonard Springerlaan 5
De cursus wordt aangeboden door Digitaal Sterk! Digitaal Sterk! is een samenwerking van DOCK, Haarlem Effect, Pluspunt Zandvoort en de Bibliotheek Zuid-Kennemerland in opdracht van de gemeente Haarlem.