Dat meldt DFDS in een persbericht op haar website. De Moby Wonder en Moby Aki, schepen die begin deze eeuw werden gebouwd, waren de beoogde opvolgers van de veel oudere King Seaways (1987) en zusterschip (1986) Princess Seaways.
Behalve meer auto's kunnen de de Moby's ook meer vracht vervoeren dan de King en de Princess. Het was de bedoeling dat de schepen vanaf januari 2020 voor DFDS zouden varen, maar Moby zou niet in staat zijn aan de leveringsvoorwaarden te voldoen. DFDS gaat nu op zoek naar andere veerboten die in de etalage staan. Tot die tijd blijven de huidige veren passagiers van de ene naar de andere kant van Het Kanaal loodsen.
Zodra DFDS nieuwe schepen in handen heeft, zet het de King Seaways en Princess Seaways te koop. Het bedrijf benadrukt dat het de route verder wil ontwikkelen, en dat afgeketste deal uitsluitend voor uitstel, en niet voor afstel van die plannen leidt.
Eerder dit jaar bleek dat DFDS er waarschijnlijk een concurrent bij krijgt. Het Schotse bedrijf TEC-Farragon meldde in augustus dat haar plannen voor een veerdienst tussen Edinburgh en de Groningse Eemshaven al in een vergevorderd stadium waren.